Hlavní nabídka
Věčný vývoj a jeho makety
FIAT 1000 TC
Požádal mě člen našeho klubu Karel o šasi na auto FIAT ABARTH 1000 TC. Prvotní odpověď byla, že žádné takové nemám a nebudu to dělat, ale pak jsem nad tím začal přemýšlet a rozhodl se to zkusit. Ze stavebních pravidel závodů těchto malých maket vyšlo najevo, že na šasí nelze použít ocelový plech ( tzv. planšeta ), tedy jsem zahájil hledání vhodného materiálu a nakonec sehnal cosi, co se mi líbí a v technickém listu se to jmenuje hardened cooper.
Rozhodl jsem se použít systém šasi, který jsem úspěšně aplikoval na Š 130 RS. Ukázalo se ale, že ten Fiat je tak malý, že pokud do něj chci zakomponovat všechny klouby jako u Škodovky, vyplatí se si výrobu nejdřív vyzkoušet na nějaké běžném materiálu. Tedy jsem zvolil plech ČSN 14 260, což je měkčí pérová ocel, se kterou jsem před lety začínal. Ten finální materiál má modul pružnosti na cca 40% tvrdé pérové oceli a hodnotu Rockwell zkoušky na podobné hodnotě, tedy ta měkká pérovka by mohla trochu imitovat vlastnosti finálního materiálu i při jízdních zkouškách.
Škoda 130 RS
Lancie 037 Rally
Dokončil jsem maketu Lancie 037 Rally do kategorie Cest/24. Karoserie je z dílny Franty Kačírka, podvozek je moje produkce – pérová ocel řezaná laserem. Nyní jsou na řadě jízdní zkoušky.
Šasi navržené pro karoserii z produkce Franty Kačírka.
09/2017 Porsche 956
Jedná se o šasi vyrobené na zakázku pro Láďu z hvozdů. Materiálem podvozku je pérová ocel, řezáno laserem. Přední kolečka jsou uložena na kuličkových ložiskách 1,5/4 mm. Auto je určeno pro kategorii Prototype.
10/2017 Ferrari F40
Na fotkách je šasi pro Ferrari F40. Jde o verzi EVO 1, do které byly zakomponovány zkušenosti z ježdění s výchozí verzí šasi. Materiálem je pérová ocel, řezáno laserem. Přední náprava není zatím osazena, kolečka jsou u soustružníka.