SCRC Pardubice

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Piero Castricone

Rozhovory / Interviews

ROZHOVOR S AUTOMODELÁŘEM

POVÍDAL SI S NÁMI

PIERO CASTRICONE


Ahoj Piero,

Kdy a jak jsi začal s dráhovými modely? Kdo Tě k nim přivedl?


Můj otec se zabýval modely na autodráhu od osmdesátých let. Já jsem se k nim dostal někdy v roce 1996. No a v roce 2001 jsem v Itálii poprvé získal titul mistra světa.


Dělal jsi předtím i jiné modely než auta?


Nic jiného jsem nikdy nedělal.


Za který klub jezdíš nyní? Kolik klubů jsi vystřídal?

Jezdím za Sulmonu. Přesně se náš kluib jmenuje Serenity Slot Sulmona.


Tvůj automodelářský vzor? Největší podpora?

Vladimír Horký. Týmovým kolegou mi je ale vždy Guido Santardelli.


Co byl Tvůj první model?

Malá plechovka, podvozek Demon, karoserie Opel Calibra vyvedený v barvách jako měla helma Ayrtona Senny. Také si pamatuji, že jsem měl Mercedes Benz 190 vymalovaný duhově snad všemi barvami co existují.


Jakou kategorii máš nejraději?

Nejraději mám F1 32.


Ve které kategorii nikdy nebudeš startovat a proč?

Taková kategorie není, člověk má zkusit všechno.


Jaká je Tvoje oblíbená dráha? Kde se Ti nejvíce daří? Kde se ti naopak nedaří?

To bude dráha v Precotto u Milána.


Kde bys chtěl mít novou autodráhu?

Doma v Sulmoně.


Na které dnes již neexistující autodráze  by sis chtěl zajezdit?

Nic mě nenapadá.


Máš mezi závodníky nějakou přezdívku? Pokud ano, co znamená nebo jak vznikla?

Ne, nic. Ale ano, jednu mám. Dal mi ji Van Rossem. Říkají mi BANDITO. Důvodem byl můj dřívější účes spojený s
nošením šátku na hlavě.  


Co považuješ za svůj dosavadní nejlepší závod?

Závod mistrovství světa v roce 2006 v Itálii v kategorii PR24. Tehdy jsme s kolegou vedli závod o 16 kol, ale 2 drážky před koncem nám odešel motor. Jinak jsem získal dva tituly mistra světa, a to v kategoriích F1 32 a PR24.


Čeho bys rád v oblasti slot racingu dosáhl? Jakého závodu by ses chtěl zúčastnit?

Chtěl bych získat titul v každé kategorii, takže mi zbývá ještě ES32 a ES24.


Baví Tě více tvorba modelů nebo závodění s nimi? Stavíš si modely sám nebo na to máš své lidi?

Rád si auta dělám sám.


Máš stále barevné zpracování modelů nebo je měníš? Jak vybíráš barvy na karoserii? Spolupracuješ s někým?

Vybírám si barvu karoserií podle barvy dráhy. Teď ale už 2 - 3 roky stále jezdím auta v barvě jako mám zde, tedy růžová.


Co bys na závodech zlepšil?

Nic mě nenapadá. Jsem spokojený.


Technická dráha nebo Blueking?

Technická


Sprint nebo vytrvalostní závod?

Sprint


Jsi pověrčivý? Máš nějaké stále předstartovní rituály?

Ne, nic takového. Ale vlastně ani, tak já to prozradím. Vždy v kvalifikaci, když se již chystám a sleduji závodníka, který je na kvalifikaci přede mnou, tak si zkouším na svém ovladači projet na nečisto dráhu, jako bych jel s jeho autem. Tak si zahřeju ukazováček na vlastní kvalifikaci. A přitom si říkám, kde je pomalý, kde bych jel rychleji.

Jezdí za Tebou na závody rodina či kamarádi?

Ne, nejezdí.


Co si o Tvém hobby myslí rodina, kamarádi, kolegové v práci?

Myslí si, že je to ztráta času.


Máš i jiné zájmy než modely aut?

Jsem členem rockové kapely. Konkrétně jsem zpěvák.


Co je tvá profese?

Jsem nezaměstnaný. Živí mě tvorba podvozků pro dráhové modely.


Co dalšího na sebe prozradíš? Životní sen?

Nic mě nenapadá.


Děkuji za rozhovor a přeji Ti mnoho dalších nejen modelářských úspěchů.

Doctor


PS:  Tento rozhovor vznikl v Malmö asi tři hodiny předtím, než odstartovala skupina A mistrovství světa 2012 v kategorii PR 24. V tomto závodě se již neopakovala smůla z Itálie v roce 2006, vylosovaný motor vydržel a Piero si s týmovým kolegou Guidem Santardellim dojeli pro další  titul mistra světa. O čtyři dny později Piero porazil o 5 kol "Mimozemšťana" Matti Fyhra a vyhrál na letošním šampionátu druhý titul, tentokrát v F1 32. Sympatický Ital tak měl s kamarády co oslavovat.





Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky