SCRC Pardubice

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Reportáž 2015 - 08 - 27

BPA G12 + FF/24

ČEŠI MILUJÍ ZÁVODY BEZ PRAVIDEL



Hlavní cenou závodu BPA G12 toto vozidlo z dílny Tesla Motors rozhodně nebylo, ale přesto na parkovišti u dráhy budilo velikou pozornost. Na první závod "géček" se do Pardubic dostavil slušný počet závodníků, konkrétně 19. A to ještě další závodníci dorazili těsně po zahájení první jízdy.

Ukázalo se, že závody s minimem pravidel mají dnes mezi závodníky velkou oblibu. Kdo chtěl, mohl si vyzkoušet modely dle pravidel ESG12 - Czech Masters, třeba i na blížící se Eurocup plánovaný na naši autodráhu na konec října 2015. Kdo neměl čas, um či chuť stavět speciály, mohl doma vzít co našel. A škála podvozků v kategorii LM2 byla skutečně různorodá. K vidění byly Hondy, CS-BP, Cahozy, Club-12, SPCV a další. Někteří žáci jezdili s Falconem (jak Voříšek správně podle zvuku motoru nepoznal), většina ale nasadila motory třídy X12.

Závodníci byli rozhodnutím pořadatelů umístěni do tří skupin. V C skupině nastoupil Michal Beran, což potěšilo jistě jeho syna, který mu mohl o pauzách servisovat. Vedle Míši Třísky nastoupil i trutnovský principál Tonda, s nímž svedl veliký souboj další nestor českého slotracingu Franta Kačírek. Velmi rychle opět jezdil i Štěpán Brož, který si svým výkonem ve skupině zajistil vítězství mezi žáky.

Těžko se závodníci dělí do A a B skupin. Aby bylo zachováno kouzlo klubových soubojů z dob dávných, obsadili B skupinu převážně pardubičtí modeláři, kteří tráví mnoho času na svém odloučeném pracovišti s adresou Žamberk, Na Jatkách 1390. Osoby, jenž mají ve svých občanských průkazech zapsána jména Pipan, Starosta, Voříšek a Láďa z Hvozdů, předváděly během závodu nejen automobilovou, ale mnohdy i leteckou show doplněnou o různé výjevy z doby nedávné i minulé. Opět se ale nepodařilo natočit Starostu imitujícího Psa Baskervilského či Pipana obviňujícího ostatní závodníky kolem, že právě jemu záměrně znepříjemňují život (musí si to s nimi na stranickém setkání ještě vyřídit). Kromě jmenovaných legend se ve skupině téměř půl první jízdy proháněl Lukáš Tříska bez čipu v réglu, ale nijak mu to nevadilo. Jen Tondovi dalo chvíli práci zjistit, proč to auto vlastně pořádně nejede. Posledním, koho jsme nejmenovali, byl ve skupině Novis. Ten však nakonec celou skupinu vyhrál, když svedl dlouhou a vyrovnanou bitku právě s Pipanem. Jen ztrátou Pipana na zelené se Novisovi podařilo získat asi pětikolový náskok, který do cíle udržel. Krásná bitva.

A nakonec A. Bernie Ecclestone by z takového závodu musel mít radost. Na startu byla zvučná jména, včetně mistra světa Petra Krčila, jenž startoval s modelem, který se již ve warm-upu přestal rozjíždět. Netřeba však panikařit, jedná se o běžný jev modelů pocházejících z dílny nejmenovaného amatéra, který však nemá vliv na funkci. I s takovým modelem lze vyhrát. Od startu závodu však vedl Roman Kalhous, jehož svědomitá příprava založená na třech až čtyřech tajných testováních týdně na dráze zjevně přinášela ovoce. Nicméně v okamžiku, kdy Továrník zjistil, že s modelem nesmí vypadávat ani zastavovat, protože nutnost "push-push" návratu do závodu přináší výraznou ztrátu, se začal náskok Romana zmenšovat až zmizel úplně. Továrník tak navázal na letošní vítězství na mistrovství světa a zvítězil v dalším důležitém závodě. Roman byl druhý s nevelkou ztrátou. Ztratit v cíli osm kol na úřadujícího wingového mistra světa není vůbec špatné. Rodina Kacířů přijela do Pardubic testovat na blížící se Eurocup. Pepa Kacíř s modelem, jenž musel splnit neskutečná omezení a přetrpět velikou šikanu na přejímce, jednoznačně zvítězil v LM1. Celkově z toho bylo třetí místo, tím i místo na bedně a zisk čokolády značky BPA.

Čtvrtý skončil Amatér, jenž prokázal, že servisovat modely skutečně umí, jen k tomu potřebuje mnohem více času než kdokoliv jiný. Třeba během servisu Adamova modelu jsme mu museli minutu a půl trvající pauzu prodloužit na celkových osm a půl minuty, neboť při výměně kol zvládl Adamovi ještě zlomit špendlík a strhnout závit na nových discích. Taky rekord. Pátý byl jezdec v modré mikině, šestý potom Libor Kacíř a nakonec Venda Kohout, kterému jakási postavička z amerických kreslených filmů nevrátila žádný z Cahozových podvozků, proto musel startovat s Hondou.

Pořadí lze nalézt ve fotogalerii, stejně jako další situace, které byly na závodě k vidění. Třeba ocenění Továrníka láhví šampaňského za vzornou reprezentaci naší vlasti v cizině. Nebo rozdávání nabarvených karoserií dodaných právě Továrníkem pro děti, a to nejen žákům, ale i některých dospělým, kteří o ně dlouho prosili. Poslední zvláštní cenou bylo mýdlo s jelenem pro závodníka s nejvíc nevymáchanou hubou. A kdo jiný mohl cenu dostat než... Ale co, kdo tam byl, všechno ví a není třeba to znovu vyprávět. Kdo nepřijel, může to napravit na dalším závodě s názvem BPA G12, který se v Pardubicích koná poslední čtvrtek v září s datem 24.9.2015 od 17.00 hodin. Všichni jsou zváni.

PS. Autor textu je neznámý. Tuto zprávu jsme nalezli v pátek ráno zastrčenou pod vchodovými dveřmi vedoucími na autodráhu...

Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky