SCRC Pardubice

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

BPA CUP ÚSTÍ 2014

Reportáže / Race reports > BPA CUP PR24

BPA CUP ÚSTÍ 2014 - 5.4.2014

Jeden den, jedna dráha, jeden závod, devět týmů a mnoho vítězů. Takový byl BPA CUP ÚSTÍ 2014.

První sobota v dubnu opět ukázala, že týmové závody plechovek mají stále co nabídnout. Z časových důvodů byl počet týmů omezen na 10. Nakonec na přejímku postupně dorazilo 9 týmů. A od počátku bylo zřejmé, že nikdo nechce nic ponechat náhodě.  

Protože chyběl Jarda Švanda z Brna, měli i ostatní možnost poprat se o jednu z cen, konkrétně dvě láhve z Plzně pro toho, kdo první projde přejímkou. Zdůrazňuji, že cena je pro toho, kdo přejímku úspěšně absolvuje a nikoliv se jako první na ní dostaví s modelem vysokým přes 40 mm. A tak po chvílích váhání nakonec model druhého v pořadí, týmu Alorád, prošel a obě láhve putovaly do rukou česko - španělského týmu. Po dlouhé době změna ve vítězi této ceny. Ale v Brně jistě bude vše při starém..

Ivan Hroch požádal o deváté místo na startu z důvodu účasti na svatbě (nikoliv však vlastní), proto tým VW UL jako první pauzíroval. Ostatní losovali pořadí s tím, že poslední zbylé číslo dráhy zůstalo pro organizátory. Jaká pak v týmu propukla radost, když se zjistilo, že se začíná na úžasné červené drážce. Na bílé začínali Brumíci, na zelené TyCoUrčitě (s tím, že si vymínili, že tvrdé "y" je v názvu týmu mnohem lepší). Čtvrtí, tedy oranžoví byli oba z HRC, na modré začínal Alorád, na žluté LEON, na fialové NOVIS a na černé MiJsmeVámTo (zde došlo jen k pravopisné chybě a tak oba ze Žamberka byli po celý závod psáni s měkkým krátkým "i"). VW UL dorazil ze svatby přesně na warm-up první jízdy, takže jsme byli kompletní.

Díky týmu navíc nebyl problém s počtem nasazovačů, ale nedostatek vznikal nahodile vlivem karambolů a nutnosti oprav. Ale i to se vyřešilo, na jídlo a pití zbyl čas a celý závodní den byl plný akce a nešlo jako jinde o čekání, "až dojde moji skupinu". Jak celý závod probíhal z pohledu jezdce z Prahy se díky Kulovkovi dozvíte zde
:  


Tak pojedeme nebo ne? Ještě v úterý před závodem není jasno... Po krátké rozpravě v klubu a potvrzení účasti TěchCoNikdyNevyhrajou začínám shánět parťáka. Z tradiční MarKulky může v sobotu jen Kulka, takže dva emaily, dva krátké telefonáty a již jako člen týmu Novis potvrzuji organizátorům účast. V sobotu jedeme na BPAčko do Ústí!

S použitím kouzelného hesla DPT32 se v sobotu ráno přesouvám o dvě desítky kilometrů dál na místo odjezdu. Ano, opravdu to mám stále blíž na Letnou než do Jihlavy. Optimistická domluva hovořila o odjezdu v 6:50. No, pokud je za odjezd považováno mávání právě probuzeného Vaška v pyžamu tak jsme vyjeli přesně na čas... Během příprav na odjezd doráží i druhá půlka TěchCoNikdyNevyhrajou. Cestou do Ústí musíme tankovat. Bez paliva to nejezdí, takže u stojanu tankuje Oktávka a u lednice na pumpě i my co neřídíme. Začíná být veselo. Příjezd na dráhu bez problémů a můžeme začít vybalovat naše závodní náčiní. Moc toho není, někdo má jen ovladač a někdo si dokonce vystačí jen s hotovostí na startovné a útratu v bufetu. Mimochodem bez lampičky do Ústí nejezděte, jinak se budete v depu bát. Tma je tam opravdu slušná.


Připojujeme se k ostatním a trénujeme. Probíhá poslední ladění modelů před závodem. Vypadá to, že na startu se opět sejde vše co udrží ovladač v ruce.  Jsou zde k vidění ambiciozní týmy jako třeba Pat a Mat nebo Alorád, ale i vata na doplnění startovního pole – TyCoUrčitěNevyhrajou, MiJsmeVámToŘíkali, HRC... Ovšem bez vaty to nejde a na BPAčku je vata v přesile. Což je jedině dobře. Většinou je totiž větší zábavou vyrovnaný boj o umístění ve středu pole než zběsilá snaha vyhrát, nebo by se také dalo říct - než porazit Pata a Mata.


Přejímka, první rozdané ceny, kvalifikační rozlos, konzumace prvních párků z bufetu... Vše pokračuje v tom správném tempu. Pro dodržení reportážní korektnosti je potřeba zmínit ještě další týmy, které se závodu zúčastnili – domácí Brumíci a VW UL, LEON, Novis. Průběh závodu lze označit za „klasický plechovkový BPAčkovský“, kde část jízdního času trávíte snahou o navrácení původních tvarů kusu plechu zvaného podvozek, lovíte model z nedostupných míst pod autodráhou, při snaze kroužit a najet co nejvíc kol se stále setkáváte s odporem jiných a hlavně jejich aut, která vám překážejí v jízdě, no a ti co jim tohle všechno nestačí můžou vyplnit volné chvíle výměnou ojetých převodů, případně opravdoví fajnšmekři můžou trénovat výměnu zadřeného ložiska v motoru. Vše zde zmíněné vám ale nemůže zkazit radost jakou při závodě zažijete. A po návratu domů budete přemýšlet kdy to budete moct opět zažít znovu (třeba na Pražském poháru :-))

Celkově zvítězil Pat a Mat pronásledovaný Alorádem a pěkné bronzové místo si vyjeli Brumíci. Díky domácím za dobře připravenou autodráhu a občerstvení, organizátorům z Pardubic za pěkné závody s duší a sponzorům za hodnotné ceny. V září se v Brně opět uvidíme.


Pavel Kulovaný


Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky