SCRC Pardubice

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

GP Pardubice 2013 II

Reportáže / Race reports > Grand Prix

2013 Grand Prix Pardubice II

Již podruhé letos přivítal seriál Grand Prix na autodráhu do Pardubic. Oproti červnovému závodu měřítek 1:24, kdy na závod dorazilo 18 závodníků, bylo jasné, že osob bude nyní méně. Nicméně 13 závodníků v krátkém závodě ES32 předčilo očekávání a ukázalo, že i v tomto počtu lze zajet zajímavý závod.

Kvalifikaci vyhrál "o prsa asijské sprinterky" Tomáš Marek před Tondou Vojtíkem. Obdiv si zaslouží krásné 13. místo Romana Kalhouse, jenž se odvážně postavil na start s modelem starým cca 16 let. Modul 64 pitch se v této kategorii již moc nevidí. Odvážným hi-techem bylo šikmé uložení motoru původně určeného do F132. Další Romanovou novinkou byl půjčený ovladač od Radka Pavlíčka, neboť původnímu réglu nejmenovaná osoba přetrhla přívodní kabel. Ale kdo umí umí, kdo neumí kouká, a to bez ohledu na materiální výbavu. A koukali jsme všichni, jak vyrovnaným soupeřem Roman byl pro ostatní a jen slabší výkon (vozu) na fialové a černé znamenal propad na celkové 11. místo. Velké poděkování patří leasingové společnosti LOKO Nováček za zapůjčení historického materiálu a rovněž Amatérovi za příkladné složení modelu i totální rozložení ovladače.

Na druhé straně startovního pole se řešila otázka, zda Janu Žemličkovi postačí jeho 11 bodový náskok před Tomášem Markem v celkovém pořadí. V závodě svedli velikou bitvu Tonda právě s Tomášem, když Tonda byl v závěru schopen pardubickému Amatérovi vrátit těsnou porážku z kvalifikace. Rozdíl nakonec činil 9 dílků dráhy ve prospěch závodníka z Prahy. Na dalších místech skončili Krčil, Žemlička a Karlík. Tento výsledek znamenal, že situace v průběžném pořadí se ještě více zamotala, neboť v průběžném pořadí Tonda Vojtík dostihl Tomáše Marka a Honza Žemlička měl nyní náskok pouhé tři body. Finále jek má být!

Po hodinové pauze ozářené dovezenou svíčkovou od Strouhala (jde o místního restauratéra s mnohaletou zkušeností v ledasčem, pozn. autora) se zahájil dlouhý závod. Kvalifikaci vyhrál Petr Krčil, který se ještě úplně nevzdal myšlenky na celkové vítězství, byť jeho ztráta byla 9 bodů. I v B skupině se srdnatě bojovalo. Za zmínku je třeba vyzdvihnout výkon díky sportu ochromeného Standy Poliče, který ukázal, že i se sádrou na pravé ruce zajede stejně jako obvykle. Nebýt domácího, tak skupinu B vyhrál po velkém boji s Milošem Hojerem a jen kolo mu chybělo do překonání Martina Hojera z A skupiny. Zuzka Baštová si zase jako soupeře vybrala budoucího mistra ČR v Amatérech Rado Johana a nebýt chmurného výsledku na černé (heavy-metalové) drážce, bylo by pořadí obrácené. Ale jejích 44 kol oproti 54 kolům Rado Johana je opravdu málo. A tak Zuzka skončila celkově 11., v bezpečném odstupu za týmovou legendou Milošem. Naopak však mohla být po závodech potěšena tím, že si již svými výkony zaslouží do svým motorů nové uhlíky, které vydrží i celý závod.

V A skupině začínal Amatér na bílé a TKV na modré. Tonda měl proto za sebou dříve kombinaci fialové a heavy-metalové drážky, čímž při přibližně shodném nájezdu v průběhu závodu se více bookmakerů přiklánělo opět na stranu Tondy. Ale v závěru zajel Amatér dvakrát 66 kol a trochu překvapivě zvítězil. Třetí byl díky mohutnému finiši Jan Žemlička. Zajímavý závod i zakončení celé sezony.

Protože malých sportů mají u nás modeláři málo a formulek ještě méně, rozhodli se závodníci, kteří se chystali na start F132, že odjedou v Pardubicích jen jeden závod a to ještě v sobotu večer. Jména sedmi statečných jsou: Vojtík, Žemlička, Krčil, Karlík, Polič, Johan, Musl. V uvedeném pořadí také skončili v závodě, když zajímavý souboj mezi Jirkou Karlíkem a Tondou Vojtíkem ukončila destruktivní havárie v tunelu. Zajímavé také bylo rozhodnutí vedení o realizaci závodu jen v jedné skupině závodníků za použití jednoho rozhodčího a pouhých tři nasazovačů. Již v prázdninovém závodě bylo odzkoušeno, že tento počet nasazovačů je pro odjetí závodu reálný. Od počátku bylo zřejmé, že kdo nevypadne, vyhraje, nicméně byly chvíle, kdy závod běžel a všechny modely byly mimo drážku.  Ačkoliv na jejich jízdní vlastnosti všichni, kdo formulky jezdí, nadávají, auta jsou to v rámci scalů asi nejkrásnější.  

Co k závodům dodat?

První dvě příčky v celkovém pořadí Amatérů neobsadil nikdo z Čechů, ale slovenské duo Johan - Musl. Že bychom pro ně příští rok zavedli Slovenský pohár?

Celkovým vítězem Grand Prix se stal Honza Žemlička před Tondou Vojtíkem a Jirkou Karlíkem.

Celkově se letošní Grand Prix zúčastnilo 30 závodníků (loni jich bylo jen o dva více).  

Oprávněné výtky byly ke dvěma upovídaným nasazovačům, ale když ten Hradec s Pardubicemi si má stále tolik co říci.

Děkujeme Frantovi Holému za bezplatné nasazování v závodě formulek (byť spěchal za rodinou), děkujeme Anthonymu Vojtíkovi za řízení závodu formulek, děkujeme paní Kalhousové za to, že to s námi na závodech letos již počtvrté vydržela (a ještě dvakrát ji to čeká) a děkujeme také Jirkovi Karlíkovi, že jako každoročně celý seriál organizoval. Jako jeden z mála stále ještě zajišťuje pro prvních pět závodníků v celkovém pořadí každé kategorie krásné poháry, pokračuje ve vyhlašování oblíbené kategorie amatérů a přes další úbytek závodníků nám i letos přichystal zajímavé závodění. A konečně díky všem, co letos na závody Grad Prix dorazili.

Pár občas rozmazaných fotografií je ke shlédnutí zde.


Kompletní výsledky z Pardubic jsou zde.

Celkové výsledky seriálu Grand Prix 2013 jsou tady.


Doctor

Návrat na obsah | Návrat do hlavní nabídky