Hlavní nabídka
Honda cup -
Dne 19. října 2013 se konal závod oblíbeného seriálu Hondy za účasti třiceti závodníků. Většina účastníků se sešla již v pátek večer, aby mohla vyzkoušet své nadupané modely v Brněnských katakombách. Bohužel někteří velcí závodníci se na závody nemohli dostavit ať již z důvodu stavebních prací či neobdržení propustky od manželky na závody, například velká část pardubického klubu.
Jeden zástupce již zmiňovaného pardubického klubu, který propustku obdržel, byl od ostatních členů klubu vybaven skvělým materiálem -
Na bowling jsme dorazili úspěšně, někteří o něco později a s menšími problémy s navigací. Bowling probíhal skvěle, jen Jarda Švanda nám všem trošku více bodově utekl a v dobré náladě se nám rozpovídal. Dalším z velkých vypravěčů jako je Standa Polič, nám živě vypravoval cestu do Kyjeva strávenou ve voze Ducato. Standa se rozpovídal: "sedím takhle za volantem, vjedu do vesnice a najednou cítíme zbrzďující retardéry "dun dun dun" vzápětí v dáli vidím ukrajinského příslušníka, nejprve jsem si myslel, že mě zdraví, ale on chtěl, abych zastavil a zaplatil mu pokutu 10 Euro za vysokou rychlost. Byl jsem trošku překvapen, ale pokutu sem bez problému zaplatil. Bohužel v další vesnici se situace opakovala, opět jsem zaplatil 10 Euro. Ovšem v nedaleké vesnici jsem byl zastaven znovu, ale tentokrát již za rychlost 116 km/h. Policista si mě vzal stranou s výhružkami, kde mně ukazoval na pouta, ale po mém srdceryvném vyprávění o rodině a dvou hladovějících dětech po mě požadoval 50 euro, které jsem už neměl a musel jsem jít žebrat o peníze ke svým spolucestujícím, kteří mě založili, ale vzápětí mě vyhodili od volantu se slovy, ty už řídit nebudeš." Tím se natolik vyčerpal, že nebyl schopný odehrát poslední hru (nebo byl snad na vině jägermeister?) Po hromadném placení následoval návrat na vysněnou dráhu, kde už mnozí vehementně chrápali.
Po velice příjemném budíčku od Jardy Švandy "vy hovada vožralý vstávejte" začal pravidelný trénink. Následující přejímka proběhla bez problému, což obzvláště v poslední době nebývá na závodech zvykem (možná, že na vině byla nepřítomnost některých prudících závodníků).
Účastníci byli rozděleni do čtyř skupin. Čtvrtá skupina D měla mezinárodní charakter. Mezi nováčky z řady domácích byla zastoupena také Slovenská republika ostříleným jezdcem Vladem Okálim a také našimi rakouskými kolegy jako je například Thomas Trantura, který skupinu D vyhrál.
A dostáváme se ke třetí skupině, kde byli zastoupeni velcí jezdci jako je Zdeněk Beneš, Pepa Čechura, Jarek Býma a mezi nimi jim dělala překážkovou dráhu jediná žena Tereza Filingerová, která skončila na druhém místě za Jarkem Býmou.
Ve druhé skupině mezi sebou závodili velikáni: Alfonzo Didac (Katalánec), věčně vážný Zdeněk Chleborád, náš maskot Standa Polič, již zmíněný domácí Jarda Švanda, Plzeňák Jarda Jäger, Moraváci Lukáš Raus a Michal Pokorný, a náš zahraniční kolega Christoph Gruber. Z těchto jezdců byl od začátku nejúspěšnější Zdeněk Chleborád.
Konečně se dostáváme k první skupině, kde bylo velké zastoupení jezdců z MS v Kyjevě. Po velkých bojích, které sváděli jezdci: David Sedlařík, Jarda Reček. Jirka Cihlář, Tomáš Marek, Pavel Heřman, Petr Sedlařík, Jura Míček a konečně i Láďa Horký přišla na řadu i část těla Standy Poliče, který se svou nevelikou dobře udržovanou maličkostí zapříčinil výměnu převodu na Jardově voze, který měl tím pádem co dohánět. Dotáhl se až na třetí místo po Davidovi Sedlaříkavi a Tomášovi Markovi.
Z tohoto závodu nám plyne, že v celkovém pořadí je na prvním místě stále Jarda Reček s náskokem pěti bodů na pardubického amatéra Tomáše Marka následovaným Davidem Sedlaříkem. Do konce seriálu nám, ale zbývají ještě další dva závody, tak se nechme překvapit, jak to všechno dopadne.
Na motivy pardubického klubu s mírnými úpravami Tereza Filingerová.