Hlavní nabídka
Honda 2012 v Jihlavě
Druhý závod seriálu Mistrovství ČR Honda Cup 2012 hostila Jihlava a její autodráha z roku 2008. Celkový počet 32 závodníků znamenal rozdělení do čtyř skupin.
Jako první se na startu představila skupina D. Tři z osmi závodníků reprezentovali Rakousko a zejména Stefan Buchsbaum ukázal, že na neznámých drahách je schopen se velmi rychle zorientovat a předvést pěkný výsledek. Na vítězství ve skupině sice neměl, ale to bylo s přihlédnutím k tomu, kdo skupinu vyhrál, pochopitelné. Roman Motyčka má Jihlavu dobře natrénovanou a bez jakýchkoliv potíží D skupinu vyhrál. Nicméně již dopředu věděl, že nájezd 644 kol nebude stačit na první desítku. A měl pravdu. Nicméně nakonec bral dva body, což není s přihlédnutím k vyrovnanosti závodů a počtu nezaviněných kolizí, které ve skupině měl, výsledek nijak špatný. Třetí skončila po vyrovnaném výkonu stále se zlepšující Terezka Filingerová, která pravidelně nechává za sebou nejen svého otce, ale i mnoho dalších závodníků, kteří se slot racingu věnují podstatně déle. Jen tři kola jí scházely k dosažení šestisetkolové hranice, a to paradoxně zajela nejmenší počet kol na červené a bílé drážce. Druhý z Rakušanů Thomas Trantura (ve výsledkách chybně uvedený jako Otto) skončil čtvrtý a porazil tak celkově šestého krajana Roberta Fidu téměř o sedmdesát kol. Pátý ve skupině dojel vnuk modelářské legendy z Vysočiny Standa Neruda, který konečně ukazuje, že je mnohem lepší jezdit rychlé lexanové kategorie namísto závodů tvrdoplastových hraček. Až na černou a bílou zajel vyrovnané nájezdy často převyšující 70 kol na jízdu. Pokud bude pokračovat, budeme mít my starší zanedlouho o jednoho silného soupeře navíc. Navrátilec Franta Šidák z Pardubic skončil sedmý, ale na vině byla technická podpora jeho týmu, která připustila, že Frantovi v páté jízdě na oranžové odešel převod a bylo třeba v jízdním čase měnit. Nebýt nečekané ztráty, byl by skončil o mnoho míst lépe. Ale i tak jsme všichni byli rádi, že se na nás zase přijel podívat. A poslední ve skupině skončil Martin Neček, který si trochu zajezdil v první jízdě a ještě méně ve druhé a pak se jen díval. Na vině byla výrazně ošizená technická příprava motoru.
Z výsledků C skupiny je zřejmé, že mezi těmito závodníky dominoval domácí Jirka Nováček a díky nájezdu 640 kol bral poslední mistrovský bod. Španělský toreador Didac na něho ztratil jen čtyři kola, ale již to znamenalo, že bohužel skončil mimo bodovaných 15 závodníků. Kde byla chyba těžko říci, ale rozdíl mezi černou (71 kol) a bílou, zelenou a modrou (82, resp. dvakrát 83 kol) je propastný. Vlado Okáli skončil třetí, potom plzeňský Pepa Čechura, Lukáš Raus a Jarek Býma. S větším odstupem skončil Rosťa Volný (problémy na fialové a černé) a Petr Filinger, který na svoji dceru v závodě ztratil bez jednoho rovných 200 kol. Takový rozdíl mezi jezdci jednoho týmu viděla Formule 1 naposledy v roce 2009, kdy za Ferrari nastoupil Ital Luca Badoer.
Po několik posledních sezon nelze určit, která ze skupin A či B je lepší, rychlejší či zajímavější. A rovněž v Jihlavě toto tvrzení platilo dvojnásob. Souboj Jirky Cihláře, Miloše Hojera, Zdeňka Chleboráda a Pavla Heřmana se odehrával od první minuty závody až po samý konec osmé jízdy. Ve vedení se vystřídali snad všichni a nakonec se seřadili v uvedeném pořadí s rozdílem pouhých dvou kol mezi každou pozicí. O vítězi skupiny bylo rozhodnuto asi nejdříve, ale Miloš Hojer urval druhé místo až v poslední jízdě, kdy překonal Zdeňka Chleboráda o čtyři kola. Pátý skončil Jarda Švanda s polomrtvou kotvou Proslot, jinak by se zjevně umístil lépe. Na dalších místech skončili Michal Pokorný (657 kol), Petr Sedlařík (617 kol) a Honza Korec (612 kol). Krásný závod velmi vyrovnané skupiny.
Nakonec odstartovala skupina A. Jarda Reček si chtěl po nepříliš vydařeném prvním závodě v Praze vylepšit celkové hodnocení a od počátku se ujal vedení. Jeho pozici jistil na poslední chvíli se dostavivší (krásné slovo, že) Vladimír Horký. Jel tolik, co potřeboval na zisk druhého místa a odsunul tak třetího Tomáše Marka o dva body níž od Jardy. Pardubický Amatér dojel třetí o pouhé kolo před Davidem Sedlaříkem, který vždy a za jakýchkoliv okolností v Jihlavě velmi umí a ukázal to i tentokrát. Tři závodníci, konkrétně Pavel Flaisig, Petr Vaněček a Roman Kalhous se v průběhu závodu pohybovali od třetí po sedmé místo celkově, nicméně nakonec to byl Pavel, který dojel pátý s nevelkou ztrátou na čtvrtého. O zábavu ve skupině se postaral jako obvykle Standa Polič, který rozdával, ale i hrdinně přijímal rány snad od každého ze sedmi zbývajících jezdců. Logickým důsledkem bylo, že takové množství ran jeho model nevydržel a v poslední jízdě musel vzdát pro technické problémy.
Celkové pořadí se jako vždy v úvodu ročníku rychle mění vlivem aktuálních výsledků. Jarda Reček zaměnil desáté místo za třetí, Pavel Flaisig z osmého místa postoupil na páté a David Sedlařík opustil jedenáctou příčku a je aktuálně šestý. V čele je pořád Tomáš Marek, nyní jen s jednobodovým náskokem před "panem Vladimírem". Ale již po dalším závodě, který přivítají Pardubice, může být všechno radikálně jinak. Co se však jistě nesníží, je počet osob, který se během prvních dvou závodů letošní Hondy zúčastnil. Čtyři skupiny po osmi v Jihlavě a dokonce celých 45 závodníků v Praze znamená dosud celkem 54 jmen v celkové výsledkové listině. Potěšující je stálá účast zahraničních jezdců z Rakouska a Španělska, k nimž nyní přibyl i "Čechoslovák" Vlado Okáli.
Další závod hostí Pardubice v termínu 16.-
Petr Vaněček